• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Saya Yang BERSALAH!

    Wednesday, August 10
    Siapakah yang BERSALAH?

    Pengakuan dengan penuh penyesalan, ketakutan, dan keinsafan... Saya menjawab, sayalah yang BERSALAH! (Menangis dengan airmata triple)

    [JZKK to Mr Google]
    Siapakah yang lebih BERSALAH? Saya sekali lagi mengangkat tangan dan mengaku sayalah PESALAH. (Menangis dengan airmata triple)

    Kes Berat
    Huh... Saya berasa sangat sedih dengan diri saya sendiri. Ya, sejak belakangan ini... saya bukan jadi manusia yang berani malah takut pada kepada manusia (mungkin juga saya belum pernah jadi berani).

    Saya tidak mampu untuk menyambungkan saff solat berjemaah yang putus lagi rongak. Bukan rongak yang kecil-kecilan, tapi mashaa Allah... besar sekali rongaknya. Peristiwanya berlaku bukan sekali atau dua tetapi hampir setiap hari untuk tempoh yang lama. Saya terlalu hairan kerana saya sendiri langsung tidak mengetahui mengapa kejadian sedemikian terjadi dan saya masih memikirkannya sehingga ke hari ini.

    Penyelesaian Masalah
    Saya cuba memohon bantuan ibu saya untuk memberikan penyelesaian, namun ianya tidak berhasil. Saya tahu, penyelesaiannya cuma satu iaitu berkata saja kebenarannya dengan mereka. Tapi, saya tidak berani (takut) untuk mengatakannya.

    Tidak Berani?
    Ya, kerana mereka semua adalah orang yang lebih tua (kakak-kakak, makcik-makcik, dan nenek-nenek), dalam kalangan mereka juga adalah orang-orang yang saya kira mereka lebih tahu tentang masalah sambungan dan rongaknya saff. Mungkin ia cuma alasan dan sememangnya ia adalah alasan. Jelas sekali, betapa lemahnya iman saya (menangis dengan airmata quadruple). 

    Kesimpulannya, sayalah yang bersalah! (Menangis dengan airmata triple)

    Saya berharap teman-teman tidak mengulangi kesilapan yang telah saya lakukan dan saya memohon kepada Allah agar diberi kekuatan dan keberanian untuk menyampaikan kebenaran. 

    Astaghfirullah al adzeem...
    Astaghfirullah al adzeem...
    Astaghfirullah al adzeem...

    Wallahua'alam


    1 comments:

    1. qleopatra said...:

      Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun,Lagi Maha Penyayang....

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...